lördag 5 november 2011

På gatan där jag bor...

... finns det tre likadana hus, vi bor i det mittersta. Det finns således tre stycken lägenheter med samma läge som ser ut exakt som den vi bor i. Trodde man!

Nu faller det sig så att båda de andra två är ute på hemnet. Först kom den ena och den lägenheten ser ut som vår förutom att vi öppnat upp väggen mellan kök o matrum.

Sen kom den andra och de har inte heller öppnat upp vägen utan har ett smalt, smalt kök. Men så kommer vi till denna lägenhets vardagsrum.... de har öppen spis!!

Se själva.
Med öppenspis
Det man frågar sig är hur det kommer sig att det är olika? När husen byggdes på 50-talet så var det hyresrätter. Vad var det för stekare som kunde få till det med en öppenspis i sin lägenhet?

Jag vet inte om jag är avundsjuk eller inte... det är ju allmänt känt att på den plats som de har sin öppen spis så står det ju i vår lägenhet ett akvarium med en sköldpadda. Vad som också är allmänt känt är ju att jag ibland ifrågasätter denna paddas vara eller icke vara. Mest på skämt måste jag nu förtydliga för er alla som tror att jag är sugen på sköldpaddssoppa....

Men vare sig vi har en padda eller inte så känns det som den öppna spisen tar stor plats i ett inte så stort vardagsrum, eller?

Men lite coolt ändå, med öppen spis i en trea i Bagis! 

Och så undrar jag vad de försöker dölja med fårpläden? Ligger den inte lite väl tight in mot spisen? 

Visst är han ganska så söt ändå?


3 kommentarer:

  1. Jag säger bara jävligt coolt, jävligt coolt!!!

    SvaraRadera
  2. Du kan väl glida in på visningen och slita undan fårskinnet med ett triumferande: "A-ha!!!" och sen ta kort och visa för oss nyfikna?

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du tänker för mycket.......
    De ville väl bara att det inte ska synas golv mellan matta å spis....
    TRor jag iallafall =)

    SvaraRadera