söndag 27 mars 2011

Vilket företag!!

Det finns företag och så finns det företag som verkligen bryr sig om sina kunder.

Jag säger bara Interflora!!!!

Den 11 februari fyller min underbara vän Jenny år, eftersom hon bor så långt bort, så långt bort att man inte kan åka o spontan hälsa på, så gick jag in på interflora.se och skickade en SMS-ros till henne. Den man skickar till får ett sms som man visar upp i en Interflorabutik och så får man en ros. Perfekt liten överraskning för bara 50 kr.

50 kr drogs från mitt konto men inget sms kom fram. 10 dagar senare, den 21 februari mailade jag Interflora och frågade om de kunde ge tillbaks mina 50 kr eftersom inget sms levererats. Fick svaret att hon inte kunde förstå varför det inte fungerat, hon skulle skicka mitt mail vidare till den som är ansvarig för tjänsten. Så skulle den personen kontakta mig.

En månad senare den 21 mars mailar jag på nytt och frågar varför ingen hört av sig. De svarar då direkt och ber så hemskt mycket om ursäkt, både för uteblivet svar och för felande tjänst, och att jag givetvis ska få igen mina 50 kronor. Om jag dessutom skickar min adress så ska de kompensera mig med blomstercheckar.

Skickar min adress och dagen efter låg det ett kuvert med två stycken blomstercheckar á 100 kr på hallmattan.

Det är så man ska behandla sina kunder! Stort tack Interflora! Jag älskar er!!!

Se och lär alla andra företag säger jag bara!

Blomstercheckar

3 kommentarer:

  1. Sådärja!
    Jämfört med när jag köpte en 1½ månad gammal geisha på pressbyrån centralen som smakade skit och fick dessa fina små svar:
    "Men alltså skaru ha en ny eller inte?"
    eller
    "Amen jag tänker inte ge dig någon kompensation för att den smakade lite äckligt"
    eller
    "Du kan ju vara lite trevlig" (bakom ryggen)

    Och det var butikschefen det. Biotch!

    SvaraRadera
  2. Mikaela.. igen..28 mars 2011 kl. 17:08

    btw så var jag veeeeekligen inte otrevlig förän hon började pms-bitcha och ha sig..
    men då får hon ju skylla sig själv.

    SvaraRadera
  3. Men den pressbyrån är ju bara så läskig. Det är typ värsta koncentrationslägret att jobba där verkar det som. Varje gång som man ska handla så frågar personen i kassan om man inte ska ha något mer. Och de gör det ju verkligen till alla. Det känns verkligen som de hjärntvättat hela personalen!!!

    SvaraRadera