måndag 9 maj 2011

Min fina symaskin

I Farfars hus på Värmdö stod det en gammal fin symaskin, den har jag fått! Hurra vad glad jag blev när alla farbrödrar, fastrar och kusiner sa JA!! Klart du ska få den! 


Igår körde vi hem den. Så nu står den o ser vacker ut under spegeln från Moster Greta, det är vårt arvegodshörn i lägenheten.

Tyvärr så vet jag inte varifrån symaskinen kommer, men jag tror att den stod i Malmby, som var Farfars fars barndomshem.

Husqvarna
En Husqvarna som heter Freja.

Freja
Fint är vad det är!


Tyvärr så är det inte en sån modell där symaskinen går att fälla ner i bordet, i stället finns en sån här trälåda att skydda maskinen med.


Min plan är dock att skruva bort maskinen (sitter på två gångjärn så det är lätt avklarat) och försöka ordna något att sätta i hålet. Det är ju själva bordet och inte maskinen som är det bästa.

Spegeln och Symaskinen

Lejon
Dock är symaskinen väldigt fint smyckad i sig. Så lite synd är det att man inte bor så stort att man hade kunnat  ha hela härligheten uppe!

Fina blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar