fredag 3 februari 2012

Min nya radioapparat

Jag älskar att lyssna på radio. Gör det hela dagarna på jobbet. Och lika mycket som jag älskar att lyssna så hatar jag när det sprakar och grusar i mottagningen. När jag började på Skanska för ca 5,5 år sedan så köpte jag en radio på Clas Ohlson i snygg retro-design. Billig och inte så bra...

Den har fungerat riktigt uselt på senare tid, jag måste hela tiden tuna om frekvensen och tuningen styrs av en ratt. En pinne indikerar vald frekvens men skalan är typ förskjuten. Inte bra.

Så en längre tid har jag funderat över att investera i en ny radioapparat. Kravet skulle vara att den har digitaltuning, dvs så att jag bara behöver trycka på plus eller minus. 

Sagt och gjort, idag slog jag till. Och vilken pärla jag kom över! ÄNTLIGEN! Varför har jag dragit ut på detta så länge kan man undra.

Den här har till och med fem stycken kanalplatser så jag har ställt in mina favoriter. BAra att byta genom att trycka på en knapp. Halleluja! Jag byter kanaler under dagens gång eftersom jag gillar vissa program på vissa kanaler.


Bäst är Christer i P3!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar