fredag 3 februari 2012

Kylan

Jag vet att jag har önskat mig snö, snö, snö i massor. Och jag har heller inget emot all den underbart vackra snön som fallit den senaste veckan. Men kylan, fy vad hemsk den är. Jag är ju för det mesta en bilburen varelse, vilket jag just nu är väldigt glad över. Men de små utflykter jag gör per fot till exempel ner till centrum och så, fy vad jag fryser då! Spelar säkert in att jag frusit som en gnu på jobbet denna vecka. Nu börjat det dock bli varmt där igen. Hurra för fungerande element!
Traktor som plogar
Men ska det vara så här kallt i helgen då är jag inte säker på om jag kommer ge mig ut på någon skidtur. I fjällena åkte vi ju i typ -12 till -15 grader några dagar men det var inte lika isande skitkallt som här. Det är jag säker på!

Översnöad pingvin
Jag har en pingvinljuslykta på balkongen, den ser man inte mycket av just nu.

Och när jag var i centrum idag kom det två grabbar i 10-års åldern som gick och slickade på varsin isglass. GALET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar