fredag 27 januari 2012

Filmen om en Vägnörd

Jag arbetar ju med något som heter Drift och Underhåll av Trafikverkets vägar.

Ingen fattar riktigt vad det är utan när jag säger att jag jobbar med det så lägger folk huvudet på sned ler och nickar lite beklagande och börjar istället tänka på viktigare saker typ vilket lösgodis som är godast och varför det sitter en fluga i taket det är ju faktiskt vinter.

Men om ni ändå vill göra ett försök att förstå så har Trafikverket tagit fram en film som beskriver för vanliga Svenssons vad Drift och Underhåll innebär.

Tryck här och välj filmen Övergripande film om Drift och Underhåll.

Spännande titel va?! Blir nog tyvärr inte många Oscars för den filmen, men än dock intressant för en Vägnörd och kanske även ni som känner en Vägnörd...

2 kommentarer:

  1. Nu har jag tittat! Innan man kom fram fick man fylla i en enkät med bl a en fråga om i vilket ärende man besökte sidan, så jag skrev: "ska kolla på en vägnörd-film som en kompis rekommenderat"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fantastiskt de kan behöva något att fundera på.
      Visst var det en spännande film?!?

      Radera