fredag 30 december 2011

ytligheten.nu

Jag har ett så ytligt bekymmer, vilken färg ska jag ha på nagellacket imorgon? Det vill säga nyårsafton.

Mörkblåa, Ceriserosa eller Röda?

Jag är mest inne på det blå, men eftersom min klädnad i övrigt kommer att vara relativt färgfattig (vit o svart) så kanske det blir tråkigt?

Att-göra-listan inför nyår. (utan inbördes ranking)
*Välja färg på nagellacket
*Bära ner saker och bös till källaren
*Möblera om lite
*Dammsuga hela lgh, våttorka köksgolvet, tvätta tjotaletten
*Städa o plocka lite
*Betämma om julpyntet ska bort innan nyår?
*Om beslutet tas så avjula hemmet
*Måla nagellacket
*Duka och dekorera bordet

Förra året lagade vi all mat själva och då hanns det inte med att måla nagellack, i år har vi handlat all mat men gästerna ska själva få tillaga maten, så i år måste jag hinna måla naglarna.

Kanske dags att börja rådda i sakerna på listan... ska bocka av allt eftersom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar