fredag 25 november 2011

en fulländad afton

Hur var det då undrar ni? Hur var Ljust och Fräscht? Var det kul? Skrattade ni? Kände ni igen er?

Lugn lugn, vi kommer dit, men jag ska först beskriva hela kvällen för er.

Vi skulle alltså bort mot Cirkus på Djurgården,  och så ville vi ju äta innan. Och Östermalm är kanske inte våra vanliga häng-kvarter. Men jag vet ju att André jobbar där i krokarna. André är Skånes son, visste ni föresten att Skåne har en hemsida. Mina varmaste tankar går till den, vi vet ju alla hur det slutade för bloggen.

I alla fall, restaurangen som André jobbar på ska vara himla bra säger de, så vi gick dit för o testa lyckan. Och vi kan inte annat än hålla med. God Italiensk mat, lagad med kärlek på Villaggio.

Till förrätt beställde jag Carpaccio och Anders tog en Kronärtskockssallad.
Carpaccio

Kronärtskockssallad
Och sen till varmrätt tog Anders en risotto med musslor och räkor, själv tog jag en pasta med oxfilé och karl-johansvamp.

Anders och risotton

Jag och pastan
Till det ett gott rödvin. Synd att det var jobbedag dagen efter, annars hade vi fått mer av det!

Sen gick vi förväntansfulla bort mot Cirkus. Och det är lite häftigt att det är fullsatt när det är andra säsongen de kör föreställningen.
Från våra sittplatser såg vi den här mannen som hade i uppgift att vrida på en strålkastare, han måste ha klättrat dit upp på den smala lilla stegen som var fäst på pelaren. Vi var inte så avundsjuka på honom konstaterade vi.
Mannen i taket
Man fick inte ta kort i salongen såg jag sen på en skylt, men jag tog denna bild av scenen innan föreställningen hade börjat så det kan inte varit så farligt.

Scenen
Föreställningen heter alltså Ljust och Fräscht och är Henrik Schyffert och Fredrik Lindström som i två timmar driver med svenskarnas inredningsfanatism. Vitt, avskalat och inga gardiner osv osv. Och de gör det riktigt bra! Vi skrattade mycket och glatt. Bäst var Schyffert, han är väldigt duktig tycker jag.

Så vi var mycket nöjda med hela kvällen, både maten och underhållningen!

Tjenare mannen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar