tisdag 20 september 2011

Att sätta i halsen

Ni vet om man sätter i halsen, råkar dricka lite fort och vätskan tänker "ah en rörmynning ner till en lunga, den testar jag" då är det en inbyggd mekanism som gör att vätskan inte släpps in och sen rinner ner i rätt rör till magen istället.

Jävligt fiffigt absolut.

Men sen då!!!

Sen är det som stängt ner till lungan när man försöker dra ner lite oskyldig luft.

Hur tänkte dom nu liksom?

"Hon fick sin chans, hon slapp dö av vattenfylld lunga (drunkna i ett vattenglas) men eftersom hon försökte ta livet av sig på ett så pinigt sätt så ska hon jeflar i mig kvävas till döds istället"

Lite "Hello Darwin" över det tycker jag.

Så dålig konstruktion kan jag tycka. Gör om gör rätt ungefär.

Samt ganska jobbigt (en person mellan tolv och nitton år hade till och med sagt pinsamt) när det händer på t-banan.

PS. Jag överlevde.
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. Haha ja dte lät jobbigt du, tycker fortfarande det är pinsamt att sätta i halsen i sällskap.

    Här om dagen fick jag lite stänk, från en nyss använd tvättlapp, i ansiktet. Bad min kollega hämta handsprit vilke thon gjorde,s å skulle jag smörja in mig med det och råkade trycka en stor bit av gelen i ögat. Det sved som fan och jag blinkade och grät, medan min kollega skrattade rått. Blev lixom två pinsamheter i följd, först skvätt och sen spritgele. Jag Överlevde oxå, tack och lov.

    SvaraRadera