fredag 22 juli 2011

Dag 2 - min första kärlek

När jag snart skulle fylla fyra år så föddes min bror, och det lilla gossebarnet skulle ju ha ett namn.

När han fortfarande låg i magen så frågade Mamma mig vad jag tyckte att bebisen skulle heta. Jag måste tyckt att det var en otroligt korkad fråga för jag svarade:

-Men Mamma, vi tittar bara efter i byxorna vilket namn som står där!

Jag gick ju på dagis där alla barn hade namnlappar i kläderna. Mamma förklarade att bebisen nog skulle födas naken.

I alla fal sen när lillebror kom ut så började namndiskussionerna. Mitt förslag var, helt gravallvarligt, Lucky Luke.

Jag var nämligen kär i en kille på dagis som jag trodde hette Lucky Luke, han hette egentligen Patrik och de lekte ju så klart Lucky Luke. Han gick på en annan avdelning än jag och jag hade väl spanat in honom på gården.

Sen när Mamma kom till dagis och sa att visa mig Lucky Luke nu då. Då hade han flyttat, Patrik alltså, så hon fick aldrig träffa honom.

Och lillebror fick heta Mattias.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar