onsdag 25 maj 2011

Att scouta eller inte scouta

Ikväll var det Kårstämma i Bandhagens Scoutkår, helt ny styrelse valdes in. det vill säga att jag inte längre innehar någon post i styrelsen. Känns lite omtumlande. Men kommer nog snart att ha smält det hela. Har ju varit sugen på att trappa ner scoutandet nu i flera år. Men just nu känns det så definitivt liksom. Kommer ju fortfarande att vara med i kåren och delaktig i vissa saker. Men nu kommer en helt ny styrelse in. Tror det är kontrollbehovet i mig som spelar mig ett spratt.... jag kommer ju inte längre kunna påverka kårens beslut o framfart på samma sätt.... Men den styrelsen som valdes känns ändå mycket bra, tror de kommer axla uppgiften galant.

Sippar på ett glas mjölk i födelsedagspresentglaset och funderar på  min scoutframtid
I höst kommer jag var mycket nöjd med mitt beslut, det är jag stensäker på!

Men har ju varit sekreterare i den styrelsen i totalt typ 8 år tror jag, i två omgångar och nu senast i fem år. Så ska bli lite skönt med en paus faktiskt! Haha väljer alltså att kalla det paus.... en gång scout alltid scout.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar