torsdag 7 april 2011

Tv-sladd-arbete

För drygt ett år sen köpte vi en tv till sovrummet, lyx!

Det tog ett tag innan vi fick upp den på väggen (många svordommar på vägen) när den äntligen sitter på väggen så inser vi att en vanlig tv-antennsladd ej går att få i då väggen sitter för nära TVn (man skulle kunna tro att det är TVn som sitter nära väggen, men jag väljer att se det som att det är väggen som är för nära TVn). Man behöver en vinklad kontakt räknade vi ut.

Sen gick tiden... och gick o gick....

Jag sa till Anders att han får ansvara för att det blir en sån sladd ordnad!

Anders gick till Clas Ohlson och konstaterade att ja det går, men det är på lösmeter så han gick hem o sa vi måste mäta hur lång sladd vi behöver.

Sen gick det ännu mer tid. Och vi kunde bara se på film i sovrummet inge TV.

Och i tisdags gick jag in på Classe o köpte en rulle med 25 meter tv-sladd och två kontakter.

Idag påbörjade jag pill-jobbet. Vet ju hur en vanlig lampsladd och kontakt är konstruerad. Men detta var lite annorlunda insåg jag när jag kommit så här långt.

Pågående sladdarbete
Så då googlade jag lite och sen ringde jag vår Elektriker-vän som kunde förklara hur en tv-antennsladd är uppbyggd och fungerar.

Sladdskalning pågår
Simsalabim, jag är så stolt över mig själv som åstadkommit detta

Färdig sladdat!
Nu väntar jag bara på att Anders ska hjälpa mig att lyfta ner TVn, det är fyrhandsgrepp på det, så vi får se om sladden fungerar också!

Ni inser vad detta betyder va?!?! Just det, BigBrother kan snart ses i horisontellt läge! Jaaaay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar