torsdag 21 juli 2011

Dag 1 - presentera mig själv

Mitt namn är alltså Carina Sofia Zetterström, Doris är bara en illa dold täckmantel.

Jag är tjugoåtta år gammal och bor i min drömlägenhet med min drömman. Skämt o sido, Anders, min sambo och trolovade, och jag bor i en trea i Bagis. Vi trivs alldeles utomordentligt i lägenheten som har det finaste kök vi kan tänka oss. Mitt hem är min borg!

Drömmannen i drömköket.
I Bagis trivs vi också väldigt bra. Nära till stan med tunnelbanan och ännu närmare till skogen och Nackareservatet. Älska skogen! Om vi får bestämma så kommer vi bo i Bagis i resten av våra liv, jag hoppas det blir verklighet.

Apropå älska skogen, så har jag varit scout sen jag var 8 år. Till hösten blir det alltså 20 års jubileum. Senaste åren har jag varit aktiv i scoutkåren i form av styrelsearbete samt några fåtal inhopp på avdelningar, från och med denna sommar så har jag avsagt mig styrelsearbetet, så framtiden får utvisa hur aktiv jag kommer att vara i kåren nu.

Scoutlilja


Förutom Anders så är det tre andra personer som är de viktigaste i mitt liv. Mina tre syskon, Mattias 24 år, Ellen 13 år och Cesar (snart) 11 år. För dessa tre personer skulle jag göra allt och lite till! Så roligt och så mycket som jag skrattar när jag är med dem. Som jag älskar er!

Ellen o Cesar på mitt jobb
Mina föräldrar är också viktiga personer i mitt liv, utan dem vore man ju ingenting! De skildes när jag var i 11 årsåldern tror jag. Ni ser jag minns inte ens exakt när det var, skilsmässan var inte något som påverkade mig och min bror i större utsträckning skulle jag säga. Så är i efterhand så är jag glad att de skiljde sig, så att jag har två föräldrar som är lyckliga på varsitt håll. De träffade varsin ny partner som skapat förutsättningar för två fantastiska hem dit jag alltid känner mig välkommen! Nu blev det lite klyschigt men jag älskar er alla!

Sen har man ju sina vänner, vad vore livet utan dem? En grillkväll, en semesterresa eller bara en fika. Jag tycker om att göra saker ihop med andra människor helt enkelt.

Ja, nu tänker jag inte ta upp fler personer här o nu, då skulle jag aldrig sluta skriva. Men slutsatsen av detta är att det finns så många människor runt omkring mig som berikar mitt liv med sin närvaro. Jag är en socialperson som mår bäst med folk omkring mig. Jag blir deppig om jag är ensam, jag försker öva mig i att vara ensam ibland. det går bra ett tag sen vill jag bara ringa runt till alla jag känner och ropa -Rädda mig!

Jobba måste man ju göra också, jag och Anders bodde tre år i Jönköping där vi pluggade, jag läste Byggteknik väg och vatten. Jag kan inte säga när jag kom på att jag skulle läsa detta, utan det var bara helt naturligt och självklart. Först Natur Teknisk på gymnasiet vilket också aldrig var frågan om något annat. Mitt favoritämne i skolan var matte. jag kan idag sörja lite att jag inte kommer läsa mer matte. Men räddar då upp mig med att en dag så kanske jag skulle läsa en 5 poängare matte på universitetet. Men åter till jobbet. Efter högskolan så fick jag jobb på Skanska inom Drift och Underhåll. Jag är kvar på Skanska och inom Driften men har bytt arbetsuppgifter genom de snart fem år jag varit där. Tänker inte gå in djupare på vad det är jag gör på jobbet, men Drift och Underhåll går ut på att vi har hand om 100 mil väg och dessa mil ska vi se till att de håller de uppsatta krav som Trafikverket satt upp. Tex ploga snö, laga potthål, byta ut trasiga skyltar, tvätta kantstolp, dika osv.

Böcker! Jag älskar att läsa. Är en bok riktigt riktigt bra så går det inte att få kontakt med mig säger Anders och jag får nog lov o erkänna att det är sant.

Sen så tycker jag om att pyssla, jag syr, virkar, gör med pärlor och så försöker jag mig på stickning ibland. Förr hade vi syjunta då och då men eftersom min pysselvän Jenny envisas med att bo så långt från Stockholm så rann det hela ut i sanden kan man säga. Men nu i höst så är ju planen att hon flyttar tillbaks (hurra lyckligaste dagen på länge kommer det vara!) då ska vi nog återuppta syjunte-kvällarna! Vår syjunta har ett eget skyddshelgon Santa Birgit, min fantastiska Mormor som kan allt som är värt att veta om stickning, virkning och allt. Henne kan vi alltid fråga om råd när vi kör fast!

Jag
Det var allt om mig för stunden, finns säkert mer att berätta men jag kan ju inte skriva hur långt som helst!

1 kommentar:

  1. Men vart är tribute-stycket till mig? Jag förtjänar minst 20 rader ;-) hahaha

    SvaraRadera