måndag 5 december 2011

Julmarknad och skyltfundering

I söndags var Mamma och jag på promenad och vi hamnade på Stora Gungans väg där det var julmarknad.

Jag köpte en julmust på burk, 33 cl. Mamma köpte fin fina skinnvantar med pälsfluff för bara 200 kr, galet billigt! Och så köpte vi två fina små ljusstakar till landet, i glas med vita ränder.
Julmarknad på Stora gungans väg
Konsumtionsföreningen har en fin skylt
Väl hemma i Bagis igen visade jag Mamma en mystisk skylt som jag har spanat in. Och nu ska även ni få se den här. 

Något skavd framsida

grön baksida

Från Skyltar och Märken
Det mystiska med skylten är att den är gjord i ett grönt material, vanligt vis är de i vanlig aluminiumgrå. Detta är mest intressant och konstigt om man är en Vägnörd, vilket jag ju är, ni andra kan ju se det som en faktauppgift som kommer in under kategorin Onödigt vetande. Har mailat bilderna till min kära Kollega den ivrige Bävern, ska bli mycket intressant att få höra vad han säger om den gröna skylten.

2 kommentarer:

  1. MamZ skrev; Men nu har vi ju väntat jättelänge! Vad sa Majava?

    SvaraRadera
  2. Han sa: Du är en äkta vägnörd du!

    Så ingen givande utläggning om det gröna som jag hade hoppats på ;)

    SvaraRadera