torsdag 29 september 2011

Ikea-fynd-torsdag

Ikväll har jag varit på Ikea med min Svägerska Lindha. Vi cruisade igenom det stora varuhuset med varsin gul påse som fylldes sakta men säkert och även uppdaterades till en vagn.

Ska visa några av mina fynd! För detta är alltså bara saker som jag verkligen behövde för att överhuvudtaget kunna överleva veckan.... 

Så livsnödvändigheter utan inbördes ordning.

En vas i modell stor, att ha de gladioler, som jag köpte tidigare i veckan, i. Tycker verkligen om gladioler men har fått ha dem balanserandes i små normalstora vaser. Detta blev mycket bättre!

Vas
Till badrummet blev det ett nytt duschdrapperi. Vi har i hundra år haft ett mörkblått med sjöstjärnor, gillar egentligen det men vårt mikro-lilla badrum behöver något ljusare.
Draperi
Något så revolutionerande som åtta stycken svarta galgar till hallen.
Galgar
Och sen något som både jag och Lindha föll pladask för, en florsocker-ströare. Går även att skikta mjöl o sånt i. Bra när man inte vill ha klumpiga kakor.
Skikt-mojäng
Och så det stora inköpet, en borste med skyffel för hela 15 kronor.
Blå sopborste
Men såg även några andra stora saker som jag skulle vilja ha, ett skåp till badrummet och ett till hallen, så nu ska jag lura med Anders till Ikea någon dag o visa vad vi bara mååååste köpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar