fredag 25 februari 2011

Posten kan ju ta sig i brasan!

Jag har startat krig mot Posten.

Här är det mail jag skrev till deras kundtjänst. Precis så som jag skickade det, utan ett enda ENTER. Hatar personligen såna mail, men de har förtjänat det.

Jag ber om att ni ska ändra våra kunduppgifter på vårt kundnr 99xx90, får svar att det måste mailas in. Mailar in uppgifterna och får svar att pga att det är ett nytt org.nr måste ni lägga upp ett nytt kundnr, hon skulle maila vidare till Posten Frimärke o be dem kontakta mig. Efter 27 dagar mailar jag tillbaks och undrar vad som hänt (dvs inte hänt). Idag blir jag uppringd av en förvånad människa som undrar om jag inte fått uppgifterna om att de lagt upp ett nytt kund nr 10xxx05, det blev ju upplagt direkt när mailet kom enligt henne. Min första fråga, vad har ni för rutiner som inte informerar om mitt nya kundnr? Ringer er kundtjänst för att beställa frimärken, ANGE ARTIKELNR säger datarösten, går då in på er hemsida för att ta reda på artikelnummer, men döm om min förvåning när det inte står artikelnummer på er hemsida. Vad har ni då hemsidan till undrar jag? Ringer då kundtjänst och får tala med en person som säger att hon kan lägga beställning, men jag vill inte behöva ringa o stå i kö osv varje gång jag ska ha porto. Får inga artikelnummer av personen utan jag kan starta ett konto på internet, skit bra tycker jag, jag är mkt för internet beställningar. Nej, då måste jag beställa en kod som skickas till vårt SÄTE. Dvs varje Skanska kontor som behöver beställa porto måste krångla, brevet skickas till ett ställe jag sitter långt ifrån osv. Mitt förslag är att ni lägger upp era artikelnummer på er hemsida? Återkom gärna med synpunkter på hur ni tycker att ert system fungerar. Mvh Doris

Skrev självklart inte under med Doris, men det blev roligare så här.

Nu kommer visa somliga av er tycka att jag överreagerar, med det SKITER jag i!
De är ena k*khuvuden och det ska de sanerligen veta om. Bara för man e störst o ensam på markanden akn man inte hålla på hur som helst, liksom kom igen, de glömmer meddela att de lagt upp ett nytt kundnummer. BLOCKMONGON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar