söndag 20 februari 2011

Hur mycket är klockan?

Jag har inhandlat en ny armbandsklocka, på Internet! Armbandet var väldigt mycket för långt, så jag tog med den till en uraffär för att fråga om de kunde korta armbandet. Jag gissade att de nog skulle ta en liten slant, typ en tjuga för besväret. Men nej, 90 svenska riksdaler skulle de ha.... Tack o hej sa jag! Det måste gå att lösa på egen hand tänkte jag.

Väl hemma igen tog jag fram min röda hålla-fast-saker-mojäng, spände fast klockan och tog en nål av det tjockare slaget o hamrade bort de små piggarna som håller ihop armbandet. Så på 10 minuter hade jag fixat biffen själv =)


Aftonbladet hävdar att armbandsuret är hotat. Av mobiltelefonens klocka kan tro. Men jag gillar klockor!


Så nu kan jag se vad klockan är, utan att ha betalat 90 pix!

Carina - Sniken Uraffär 1-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar