torsdag 22 november 2012

Brobyggarna

av: Jan Guillou
Jag är traditionellt sett ingen Guillou-läsare, men tänkte att jag tror på denna serie om 1900-talet så jag gav den en chans.

Och det var ju ett lyckokast. Verkligen en historiespäckad bok, det händer något hela tiden. Och som Ingenjör så kan jag ju inte låta bli att gilla upplägget med tre Ingenjörs-bröder. Samt en stark kvinna som utbildar sig till Läkare, något mycket ovanligt i 1900-talets början. Och så lite kärlek så klart!

Blir en paus innan jag ger mig på tvåan men jag är helt klart inne på att läsa hela serien.

2 kommentarer:

  1. jag blev också impad. Mkt intressant vinkling på historien tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte den periodvis var urtrist men andra bitar var riktigt bra. Kan kanske bero på att jag inte är ingengör / Kerstin

    SvaraRadera